Petice na podporu vývoje elektromobilů na baterie, hybridních elektrických vozidel a elektromobilů na palivové články
AVERE, CITELEC a EPE chtějí nasbírat velké množství podpisů podporující následující návrh, který bude předložen v pořadí Evropskému parlamentu, Ervopské komisi a Radě ministrů.
Omezené ropné zdroje a jejich politické a ekonomické efekty vedou k potřebě snížení závislosti na dovozu ropy a následně k vývoji alternativních zdrojů energie. Kromě těchto ekonomických a politických aspektů jsou zde závažné ekologické důvody ke změně našich dopravních systémů: globální oteplování, porušená ozónová vrstva, kyselé deště, atd.
V souvislosti s dnešními dodávkami energie a problémy klimatických změn je podstatné, aby kompetentní evropské řídící orgány podporovaly technologie, které usilují o snížení evropské závislosti na energiích, stejně jako dopad lidské činnosti na životní prostředí.
Elektromobily (bateriové, hybridní a se spalovacími články) jsou nepochybně součástí těchto technologií.
AVERE, CITELEC a EPE tedy žádají Evropský parlament, Evropskou komisi a Radu ministrů k sestavení obsáhlého programu na rozvoj a demonstaci elektrických(bateriových) a hybridních vozidel, tak aby vyzdvihly jejich příslušné a okamžité přínosy na úspory energie, snížení emisí, a zároveň odstraňovat překážky, omezující tyto technologie, z reálného vstupu na trh.
K výše uvedenému AVERE, CITELEC a EPE žádají o taková opatření, ktrerá by začala platit tak rychle, jak je to jen možné, a která by zahrnovala hlavní evropské obchodní a technologické konkurety jako jsou Japonsko, USA a Čína, kteří jsou zapojeni v podobných programech významného měřítka.
Bateriový elektromobil je dostupným řešením umožňující úspory energie a snížení emisí až o 50% ve srovnání s obdobným automobilem se spalovacím motorem a přitom naprosto bez emisí v místě použití. Při osazení Lithiovými nebo NaNiCl bateriemi může elektromobil pokrýt vzdálenost 150 až
Elektrické hybridní vozidlo je dostupným řešením umožňující úspory enerigie o 20 až 30% ve srovnání s obdobným automobilem se spalovacím motorem. Tato úspora může být ještě zvýšena pokud jsou baterie dobíjeny z elektrické sítě. Dosáhne se také výrazného snížení emisí.
Hybridní vozidlo je osazeno NiMH nebo Lihiovými bateriemi a/nebo superkondenzátory a nemá omezení v dojezdu mimo v čistě elektrickém režimu. Odvolává se na stejný trh jako automobil se spalovacím motorem, a tak tedy může, v doplnění s bateriovými elektromobily, pokrýt celý trh.
a těchto tržních podmínek může být hybridní vozidlo nabízeno za běžně vyšší cenu než konvenční automobil, ale nízká spotřeba by nahradila tyto extra výdaje dříve než v polovině životnosti vozidla a zároveň by za celou životnost vozidla vyprodukovala finanční užitek.
The Vozidlo s palivovým článkem je dlouhodobé řešení, které není dostupné na komerční bázi pro přístích 15 až 20 letech. Vozidlo s palivovým článkem následuje kontinuitu vývoje elektrických vozidel, baterie vyměněny zcela nebo částečně za palivový článek sdružený s nebo bez superkondenzátorů. Tato technologie je zajimavá od doby, kdy začala používat vodík jako zdroj energie. Ačkoliv jeho energetická a ekologická výkonnost bude podřadná těm již vyvinutým bateriovým elektromobilům, může být pravděpodobně porovnána s hybridními vozidly.
Spojení palivového článku, baterií a superkondenzátoru umožní dojezd v rozmezí mezi bateriovými a hybridními vozidly; vozidlo s palivovým článkem tedy může být doplněk k těmto typům vozidel.
Za těchto tržních podmínek může být vozidlo s palivovým článkem nabízeno za tržní cenu porovnatelnou s bateriovými elektromobily nebo hybridními vozidly. Návratnost zvýšených nákladů však bude výrazně záviset na cenách vodíku v ekonomice, kde přímá spotřeba elektrické energie(bateriové elektromobily a hybridní vozidla) bude konkurovat nepřímé spotřebě elektrické energie nebo dalším energiím skrze přeměnu ve vodík.
Bateriové elektromobily, hybridní vozidla a vozidla s palivovým článkem mají přístup k širší základně čístých zdrojů energie než běžné automobily, dopad na životní prostředí směřující k nule stejně jako snížení energetické závislosti, jaké nebylo nikdy předtím dosaženo.
Tato petice je společnou iniciativou:
- AVERE, the European association for battery, hybrid and fuel cell electric vehicles ("Evropská asociace pro bateriové elektromobily, hybridní vozidla a vozidla s palivovým článkem")
- CITELEC, the association of European cities interested in electric vehicles ("Asociace evropských měst zainteresovaných na elektrická vozidla")
- EPE, the European power electronics and drives association ("Evropská asociace pohonné elektroniky a řízení")